Voter pour The Man I Love :
Voter pour The Man I Love :
Someday he'll come along, the man I love
And he'll be big and strong, the man I love
And when he comes my way
I'll do my best to make him stay
He'll look at me and smile,
I'll understand
And in a little while he'll take my hand
And though it seems absurd
I know we both won't say a word
Maybe I shall meet him Sunday
Maybe Monday, maybe not
Still I'm sure to meet him one day
Maybe Tuesday will be my good news day
He'll build a little home, just meant for two
From which we'll never roam; Who would, would you?
And so all else above I'm waiting for the man I love
"The Man I Love" had the odd distinction of becoming a recognized standard despite its having been (1)
thrown out of the musical for which it had been written
("Lady, Be Good!" in 1924); (2) sung in a show that flopped on the road (the 1927 "Strike Up the
Band"); (3) added to and then cut from a third musical
("Rosalie"); (4) rejected when "Strike Up the Band" was successfully revised in 1929. The reason for
the last situation was ironic: the song had become too well
known!
Un jour, il viendra, l'homme que j'aime
Et il sera grand et fort, l'homme que j'aime
Et quand il vient à moi
Je ferai de mon mieux pour le faire rester
Il va me regarder et sourire,
Je comprendrai
Et dans peu de temps il prendra ma main
Et bien que cela semble absurde
Je sais que nous ne dirons pas un mot tous les deux
Peut-être que je le rencontrerai dimanche
Peut-être lundi, peut-être pas
Je suis sûr de le rencontrer un jour
Peut-être que mardi sera ma bonne nouvelle
Il va construire une petite maison, juste pour deux
D'où nous n'irons jamais; Qui voudriez-vous?
Et donc tout le reste, j'attends l'homme que j'aime
"L'Homme que j'aime" avait l'étrange distinction de devenir une norme reconnue bien qu'il ait été (1)
jeté hors de la comédie musicale pour laquelle il avait été écrit
("Dame, sois bonne!" En 1924); (2) chanté dans un spectacle qui s'est effondré sur la route (le Strike Up the
de 1927
Band "); (3) ajouté puis coupé dans une troisième comédie musicale
("Rosalie"); (4) rejeté lorsque "Strike Up the Band" a été révisé avec succès en 1929. La raison de
la dernière situation était ironique: la chanson était devenue trop bien
connu!
- Top Hat, White Tie And Tails - 0 vue(s)
- Its De-lovely - 1 vue(s)
- I Wants to Stay Here - 3 vue(s)
- One For My Baby (And One More for the Road) - 1 vue(s)
- Anything Goes Written By Cole Porter - 3 vue(s)
- Hooray For Love - 2 vue(s)
- Youll Never Know - 3 vue(s)
- Arent You Kind Of Glad We Did - 2 vue(s)
- Blue Skies - 1 vue(s)
- When A Woman Loves A Man - 2 vue(s)
- Bidin My Time - 16 vue(s)
- Love For Sale - 3 vue(s)
- Get Out Of Town - 5 vue(s)
- Ive Got The World On A String - 2 vue(s)
- He Loves And She Loves - 4 vue(s)
- Bye Bye Blackbird - 1 vue(s)
- Ive Got You Under My Skin - 3 vue(s)
- Bli-Blip - 6 vue(s)
- Funny Face - 6 vue(s)
- Lets Fall In Love - 2 vue(s)